Jak začít?

CrossFit obsahuje mnoho prvků, které z klasického fitness či jakéhokoliv sportu neznáte, proto každý, kdo by se chtěl stát součástí tohoto životního stylu, by měl projít základním kurzem.

Tento kurz je POVINNÝ, tzn. nutný pro všechny budoucí zákazníky. Pokud se již CrossFitem nějaký čas zabýváte, domluvte se s trenérem a vše společně prodiskutujte. On posoudí, zda je základní kurz nutný.

Základní kurz je určen především pro lidi, kteří si nejsou jisti technikou některých cviků, které CrossFit používá.

Zde se dozvíš, jak dané cviky správně provádět, vše bude vysvětleno a ukazováno naším certifikovaným trenérem především s minimální zátěží. Jde o Tvé zdraví, proto by si měl každý techniku nejprve osvojit a až poté přidávat závaží, aby si neublížil.

Zde bude také spoustu času na Tvé dotazy, protože na této hodině je maximálně 5 lidí. Z vlastní zkušenosti víme, že lidé, co tyto kurzy přeskakují, si neosvojí správné pohybové mechanismy a trvá mnohem déle jejich odnaučení, proto všem doporučujeme, aby každý nový člen naší komunity, prošel tímto základním kurzem.

Pro více informací nás kontaktujte jakýmkoliv způsobem (mail, Facebook, mobil, osobní setkání kdykoliv během otevírací doby, po domluvě možná schůzka i v jiném termínu).

 

Kurz se skládá ze 4 úvodních hodin, na kterých Tě seznámíme se základními pohyby v CrossFitu, kterými jsou:

  • air sqaut
  • front squat
  • over head squat
  • shoulder press
  • push press
  • push jerk
  • deadlift
  • sumo deadlift high pull
  • medicine ball clean

 

Čtvrtá hodina bude zaměřena především na dotazy, případně zopakování složitějších technik. Dále se budeš moci poprvé spojit v "tým" s ostatními a budeš mít možnost vybrat si cviky o kterých by ses chtěl dozvědět více. Budeš mít na výběr vše, co CrossFit obsahuje, ano opravdu vše.

Do rukou dostanete pravděpodobně stejně jen PVC (plastová tyč k nácviku techniky) a ne 100kilovou činku. Tady máte pár cviků na výběr Snatch, Clean and Jerk, Handstand push-ups / walk, Butterfly (kipping) pull-ups, Tire flips, Muscle-ups, Rowing atd. Ale sami rychle zjistíte, že tyto cviky nejsou tak jednoduché, jak se zdá a potřebují několik hodin tréninku a tisíce opakování k dokonalosti. Proto doporučujeme vybírat ze cviků jako třeba Wall-balls, Slam-balls, Thrusters, Box jumps, Toes to bars, Double Under´s, Sit-ups atd. Ale výběr máte ve svých rukou. Pár těchto cviků bude sloužit také jako doplněk do každé hodiny. 

Na konci každé hodiny si budete moci vyzkoušet krátký WOD, který bude obsahovat probíranou metodiku.